سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شرکت فنی مهندسی آذر کاو
سیستم های اعلام و اطفاء حریق محصولات این شرکت مناسب برای استفاده در مراکز مختلف از جمله : مراکز صنعتی . ادارات. بیمارستان ها . هتل ها مراکز نمایش (تئاتر . سینما). مجتمع های تجاری و مسکونی . مساجد . مدارس و پارکینگ های بزرگ ساخته شده و توصیه می گردد
گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ


شرکت فنی مهندسی آذرکاو طراحی، مشاوره، فروش و اجرای سیستمهای اعلام و اطفاء حریق هوشمند و دوربینهای مدار بسته در استان قم با برند های مورد تایید آتش نشانی استان قم آدرس : خیایان انقلاب پلاک 39 تلفن: 37733773 تلفن همراه: 09127471372 مهندس محمد سمیعیان تلفن همراه: 09124527468 مهندس محمد قریشی تلفن همراه: 09138680788 مهندس سعید سمیعیان Mail: azarkav.co@gmail.com

 

اطفاء حریق مجموعه اقداماتی است که برای مقابله با آتش بوسیله خاموش کردن، کنترل و یا هدایت آتش‌های ناخواسته انجام می‌گیرد. اهداف اطفای حریق حفاظت از سلامت افراد، جلوگیری از آسیب به اموال و حفاظت از محیط زیستاست.

اطفای حریق مهارتی بسیار فنی است که احتیاج به دوره‌های طولانی چه در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و چه در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات دارد. به شخصی که به صورت تخصصی به مهارت‌های اطفای حریق آشناست آتش‌نشان می‌گویند.

 

انواع سیستم های اطفای حریق :

متفاوتی با توجه به کلاسه بندی حریق ها به منظور اطفای آن ها خاموش کننده های متفاوتی به شرح ذیل با توجه به ویژگی و قابلیتشان طراحی و تولید شده است :

  • خاموش کننده آب و گاز
  • خاموش کننده پودی
  • خاموش کننده دی اکسید کربن
  • خاموش کننده حاوی ترکیبات هالوژنه
  • خاموش کننده های حاوی کف

 

روش‌های اطفای حریق :

روش‌های اطفای حریق بستگی به نوع آتش دارد. برای مقابله با آتش باید یکی یا بیشتر از عوامل اصلی مثلث آتش یعنی هوا، ماده سوختنی و یا حرارت را کنترل کرد که البته امروزه مثلث حریق به منشور حریق تبدیل شده است که ضلع چهارم همان واکنش های شیمیایی است که منجر به ایجاد حریق می گردند. همچنین می‌توان آتش‌نشانی و یا اطفاء حریق را به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیم کرد؛ که در نوع اول یعنی دستی، عملیات اطفای حریق به صورت دستی و توسط افراد و یا آتش نشانان صورت می‌پذیرد و در نوع دوم یعنی اطفاء حریق اتوماتیک، این عملیات به صورت خودکار و بدون حضور عوامل انسانی صورت می‌پذیرد.

 

اطفای حریق دستی :

اطفای حریق دستی به تجهیزات گفته می شود که معمولا توسط یک فرد متخصص و یا آتش نشان بکار گرفته می شود و جهت فرمان از عوان انسانی استفاده میشود. نمونه اطفا حریق های دستی کپسول های آتش نشانی می باشد که معمولا در هر خانه و یا مکانی مشاهده می گردد. این کپسول های انواع مختلف دارند که بر اساس نوع و یا کلاس حریقی که می توانند خاموش کنند تقسیم بندی می شود. انواع سیستم های اطفای حریق دستی و یا به اصطلاح عامیانه خاموش کننده های دستی به شرح ذیل تقسیم بندی میشوند :

  • خاموش کننده های پودری ( پودر خشک شیمیایی )
  • خاموش کننده های پودری ( پودر تر شیمیایی )
  • خاموش کننده های پودری ( پودر خشک )
  • خاموش کننده های دی اکسید کربن
  • خاموش کننده های حاوی ترکیبات هالوژنه
  • خاموش کننده های حاوی کف

این خاموش کننده ها دارای رنگ های متفاوتی بر روی بدنه می باشند که استاندارد بین المللی رنگ بدنه بصورت ذیل دسته بندی میشود:

قرمز : آب ، کرم : کف ، آبی : پودر ، سیاه : دی اکسید کربن و سبز مربوط به خاموش کننده های هالن می باشد.

 

 

اطفای حریق اتوماتیک :

سیستم های اتوماتیک اطفاء به چند دسته تقسیم میشوند:

1 -Wet pip

2 -Dry pipe

3 -Alternate

4 -Pre action

5 -Deluge system

6 -Halon system

7-Foam system

سیستم کف : Foam

دراین نوع کف عامل اصلی اطفاء میباشدکه در کارگاههای رنگ،مواد نفتی و غیره استفاده میشود.

 

 




موضوع مطلب :

سه شنبه 94 آذر 10 :: 11:23 صبح

لوگو
شرکت فنی مهندسی آذرکاو
طراحی، مشاوره، فروش و اجرای سیستمهای  اعلام و اطفاء حریق هوشمند و دوربینهای مدار بسته در استان قم 

با برند های مورد تایید آتش نشانی استان قم

آدرس : خیایان انقلاب پلاک 39                                                             تلفن: 37733773  

تلفن همراه: 09127471372  مهندس محمد سمیعیان

تلفن همراه: 09124527468 مهندس محمد قریشی

تلفن همراه: 09138680788  مهندس سعید سمیعیان

Mail: azarkav.co@gmail.com
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 10
  • کل بازدیدها: 194987
امکانات جانبی